Geleneksel pazarlama yöntemlerinin hem maliyetli hem de kolay ölçümlenemez olması markaların daha yoğun olarak internet ve sosyal medya kullanımına yönelmesine sebep oluyor. Bununla birlikte internet ve sosyal medya markanız için kendinizi gösterebileceğiniz, geleneksel medya ortamlarına göre daha hızlı sonuçlar alabileceğiniz, daha geniş ve tutarlı hedef kitlelere ulaşabileceğiniz vazgeçilmez bir kanal olarak konumlanıyor.
Markanız için en uygun sosyal medya platformlarını belirlerken, yapılacak reklam kampanyalarından paylaşılacak içeriklerin üretimine, markanız için en doğru influencer seçimine kadar sosyal medyadaki varlığınızı yönetiyoruz. Markanızın sosyal medyadaki algısını müşterilerinizi dinleyerek sizlere raporluyor bu süreçte ihtiyaç duyduğunuz tüm alanlarda tek noktadan destek verebiliyoruz. Teknolojiyi tüm servislerimize entegre ederek sosyal medya ve içerik pazarlaması konusunda da danışmanlık sağlıyoruz.
İçerik Pazarlama
Markanızın, gelişen ve çoğalan medya ortamlarında müşterinin ilgisini çekecek ve duygusal konumlandırma yapabileceği içeriklerin üretilerek potansiyel ya da daha önceden hazır olan hedef kitlelere ulaştırılması şeklinde yapılan çalışmalar ve stratejilerin tümünü kapsayan pazarlama tekniğine içerik pazarlaması denir.
İstek ve beklentileri net olarak anlaşılmış hedef kitlelerin dikkatlerini çekmek, markayla duygusal bağ kurmalarını sağlamak ve müşteri haline getirmek için belli bir değer taşıyan içeriklerin üretilip markanız için kâr veya fayda sağlayacak davranışlara yönlendiren bir pazarlama tekniğidir. Bloglar, internet siteleri, Facebook/Twitter/Instagram gibi sosyal medya platformları, çevrim içi seminerler ve paneller içerik pazarlamasında hedef kitlenize ulaşmak için birer kanal olabilir.
İçerik pazarlamasının amaçları; marka farkındalığı yaratmak, müşteri bağlılığını sağlamak, karşılıklı güven ortamı oluşturmak ve potansiyel müşterilerin dikkatini çekmektir.
Sosyal medya platformları markaların içerik üretimi ve paylaşımı için avantajlı bir ortamdır. Ancak yukarıdaki amaçlara ulaşmak için üretilen içeriklerin kalitesinin de büyük önem taşıdığını vurgulamamız gerekir. Ancak yaratıcı ve doğru içerikler üreterek hedef kitlenize mesajlarınızı iletebilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetimi
Günümüzde ülke nüfusunun yarısından fazlası her gün düzenli olarak sosyal medya hesaplarını kontrol ediyor. Çevrim içi olarak güncel konulardan haberdar oluyor ve belirli bir miktarda bilgiye maruz kalıyor. Bu kadar çok insanın bulunduğu sosyal medya platformları da, markalar için potansiyel müşterilere ulaşmak ve mevcut müşterilerini sadık müşteri haline getirmek için çok değerli bir kanal haline geliyor. Bu durumda her markanın kendi dinamiklerine uygun sosyal medya platformlarında yer alması ve ilgili platformun yapısına uygun olarak sosyal medya hesaplarını yönetmesi gerekiyor.
Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya hesaplarının kullanım şekilleri, ne sıklıkta ve nasıl paylaşımlar yapılacağı, kurumsal kimliğin nasıl yansıtılacağı, moderasyonun nasıl yapılacağı, kriz anı esnasında ne gibi çözümler üretilebileceği gibi birçok konunun yönetilebilmesi için belirli pazarlama stratejilerinin oluşturulması, uygulanması ve analiz edilerek raporlanması sosyal medya yönetimi çalışmalarını kapsar.
Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Size Ne Kazandırır?
Profesyonel sosyal medya yönetimi markanıza birçok açıdan değer katar ve yeni ya da sadık müşteriler kazandırabilir. BCM olarak sosyal medya yönetimi hizmetlerimizde ilk adımımız markanızın kurumsal kimliği doğrultusunda hedef kitle analizi yapılmasıdır. Markanızın kimliği, dijital hedefleri, amacı gibi konular doğrultusunda; gelir durumu, yaş aralığı, cinsiyet, coğrafya, davranış ve kültür gibi etkenleri dikkate alarak sizin için en doğru hedef kitle aralığını belirliyoruz. Belirlenen hedef kitlenin alışkanlıkları ve beklentileri sosyal medya stratejinizi oluştururken bizlere ışık tutuyor.
Strateji oluşturulurken bir diğer önemli ve dikkate alınması gereken nokta da rakiplerin incelenmesi. Rakiplerin sosyal medya hesapları, takipçileri, takipçi artış hızları, içerikleri, paylaşım sıklıkları gibi birçok veriyi analiz edilerek güçlü ve zayıf yönlerini öğreniyoruz ve onlardan nasıl ayrışıp özgün içerikler üretilebileceğine karar veriyoruz.
Sosyal medya stratejisi dâhilinde hangi sosyal medya platformlarını kullanacağınızı, ne sıklıkta, nasıl ve ne zaman paylaşımlar yapacağınızı, nasıl bir dil kullanacağınızı belirliyoruz. Markanızın iletmek istediği mesajları ve nasıl bir kimlik yaratılmak istendiğini dikkate alarak içerikler oluşturuyoruz. Bu içeriklerin en doğru şekilde ve en çok kişiye ulaşmasını sağlıyoruz. Doğru sosyal medya içerikleri ile doğru zamanda yapılmış sosyal medya reklamları da henüz ulaşamadığınız kişilere ulaşarak sesinizi duyurmanızı kolaylaştırıyor. Sosyal medya hesaplarınızın takibini, yorum ve mesajların denetimini düzenli olarak yaparken, kullanıcı yorumlarına verilen cevaplar, iletişimin tonu ve sıklığı da bu noktada önemli bir etmen oluyor. Ayrıca profesyonel ekibimizle sosyal medya dinleme hizmetimizin de desteği ile hesaplarınızın yönetimi sırasında oluşacak kriz durumlarını tespit ediyor, ortaya çıkacak sorunları saptayarak önceden çözümler üretiyoruz.
Influencer Pazarlama
Ünlülerin reklamlarda kullanımı çok eskilere dayanıyor. Günümüzde ise gelişen sosyal medya platformları ile markaların müşterilerine ulaşması için birçok yeni sosyal medya pazarlama stratejileri ortaya çıkıyor. Bunlardan biri de influencer pazarlaması. İnsanların davranış biçimini etkileyen ya da değiştiren kişi olarak tanımlanan influencer, sosyal medya platformlarında sahip olduğu takipçi kitlesinin niceliğine göre içerik ürettiği alanda geniş ya da niş kitlelere ulaşabiliyor.
Influencer Pazarlama Nedir?
Influencer pazarlama takipçi kitlesini etkileme gücü bulunan, takipçileri tarafından bilirkişi kabul edilen ve erişime geçtiği kitlelerin satın alma davranışlarını etkileyebilen sosyal medya kullanıcıları üzerine yoğunlaşan bir pazarlama stratejisidir.
Sosyal medya kullanıcılarının gözünde otorite sahibi olarak görülen influencerlar markanız için müşterilerinize ulaştırmak istediğiniz mesajı, marka elçiniz olarak başka platformlarda erişmekte zorlandığınız kitlelere iletmenize olanak tanır. Bununla birlikte bir ünlü yerine bir influencer ile çalışmak, çoğu zaman daha ekonomik ve bazen daha güçlü bir yöntemdir.
Influencer Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Marka elçiniz olmasını istediğiniz influencer’ların seçiminde ilk olarak hedef kitlenize hitap eden, takipçi sayısı yüksek ve markanın kimliği ile uyumlu olan influencer’lara odaklanıyoruz. Geniş kitleler yerine daha spesifik hedef kitleler ile potansiyel müşteriniz olma özelliği taşıyan kullanıcılara ulaşıyoruz. Aynı zamanda iş birliği yapacağınız influencer’ın güvenilir, özgün ve interaktif olmasına büyük önem veriyoruz.
Sosyal Medya Reklamcılığı
Dünya çapında milyarlarca, Türkiye’de de 50 milyondan fazla kişinin aktif olarak kullandığı sosyal medya platformları her geçen gün daha fazla öneme sahip olarak markaların da dikkatini çekiyor ve markalar bu platformlarda sosyal medya pazarlama ile kendilerine bir kimlik oluşturarak yer alıyor.
Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?
Sosyal Medya reklamcılığı sunduğunuz ürün veya hizmetlerinizi sosyal medya platformları aracılığıyla müşterilerinize duyurmanıza ve hedef kitlenize farklı kanallar üzerinden ulaşmanıza yardımcı olan stratejiler bütünüdür. Bloglar, forumlar, Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn gibi günümüzde birçok farklı sosyal medya platformu da ülkemizde her geçen gün artan kullanıcı sayısıyla kullanıma açık. Üstelik bu platformlar ücretsiz ve kullanıcılarına iyi vakit geçirme vaatleri sunuyor. Bu avantajlardan yararlanmak isteyen markalar da sosyal medyayı bir çeşit pazarlama kanalı olarak kullanmaya başlıyor. Böyle bir ekosistemde markaların sosyal medya kanalları aracılığıyla reklam faaliyetlerini sürdürmesi bu alanda da bilinirliğini ve görünürlüğünü korumasına olanak tanıyor.
Sosyal Medya Optimizasyonu (SMO)
Önceden bir internet sayfasına ulaşmak için yalnızca arama motorları kullanılırken, günümüzde çoğalan sosyal medya kanalları sayesinde, müşterileri bir ürün ya da hizmet hakkında bilgilendirmek, satın alma davranışına yönlendirmek için birçok alternatif oluşmuştur. Bu yüzden sosyal medya platformu Dijital pazarlama kanalları içinde bir ikna yöntemidir aynı zamanda. Müşterilerinizin marka ile birlikte eyleme geçmesi için onları ikna etme çabasıdır.
Sosyal Medya Optimizasyonu (SMO) Nedir?
Sosyal medyanın; internet sitesi için üretilen içeriklerin, haberlerin ve verilmek istenen mesajların yayılması amacıyla kullanılmasına sosyal medya optimizasyonu (SMO) denir.
Sosyal medya optimizasyonu iki yönlü olarak gerçekleşir: Blog yazma, görsel paylaşma, durum güncellemeleri, link paylaşma, etkinlikler ve yarışmalar düzenleme gibi satış tutundurma çalışmalarının sosyal medya üzerinde yapılması ve kullanıcı dostu sosyal medya paylaşım butonlarının internet sitesi içeriğinde yer alması.
Sosyal Medya Optimizasyonunun Avantajları Nelerdir?
Başarılı bir markanın sosyal medyadaki görünürlüğü de fazladır. Sosyal medya optimizasyonu (SMO) sayesinde hedeflenen de, markanın sosyal medya platformlarındaki görünürlüğünün artması ve müşterileri ile etkileşime geçilmesidir. Müşterileri etkileşime geçirecek, onları markanın gönüllü paylaşımcıları yapacak içeriklerin üretilmesi de çok önemlidir. Müşterilerin markadan beklentilerini yaratıcı, öğretici, eğlenceli vb. içeriklerle karşılayarak etkileşimi artırmak amaçlanır.
Nitelikli içerikler sosyal medyada paylaşıldıkça, internet sitesine gelen trafik de artar. İçeriklerin viral pazarlama stratejileri ile yayılması markanızın ve internet sitenizin sosyal medya ortamlarında görünürlüğünü artırır. Beğeni (like) üzerinden ilerleyen bu platformlarda; beğenmek, yorum yapmak, paylaşmak internetteki ilişki kültürünün bir parçası olup karşılıklı etkileşimi de güçlendirir.
Doğru kitlelere doğru bilgilerin ulaştırılması sayesinde markanızın itibarını artırırken alçak gönüllü ve samimi yaklaşım ile müşterilerinizde güven duygusunun temelini atmayı amaçlarız. Bu şekilde markanızın kurumsal sayfalarını güvenebilecekleri birer kaynak olarak görmeye başlarlar. Bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta da içeriklerin güncel olması ve yeni şeyleri denemekten korkmamaktır. Sayfalarınızı sürekli güncel tutmak ve yaratıcılık sizi başarıya götürecek en önemli yollardan birkaçıdır.
Yeteneklerimiz
• Sosyal Medya Yönetimi
• İçerik Pazarlama
• Influencer Pazarlama
• Sosyal Medya Reklamcılığı
• Sosyal Medya Optimizasyonu (SMO)