Reklamda Retro Etkisi
Reklamcılığın altın çağı denilince akla 50'li ve 60'lı yılların reklamları gelir; Çoğunlukla elle boyanmış ve benzersiz bir aile dokunuşuna sahip olan bu posterler, pop dünyasında birer sanat eseri haline geldi. II. Dünya Savaşı'ndan sonra insanlar hayatlarına geri dönmek zorunda kaldılar ve bu da reklamları tersine çevirmek anlamına geliyordu: daha mutlu yüzler, daha fazla özgürlük ve bir zafer duygusu.
Anlaması basit: 50'lerin pazarlaması, lüksle dolu istikrarlı bir yaşam tarzı sattı. Özellikle yüzyılın oldukça kaotik bir başlangıcından sonra, sürekli bir toplu barış arayışıdır. Kulağa hoş geliyor ve bu nedenle, bu özel tasarımın 2022'deki "kurtuluşunu" analiz ettik.
Bu kadar çekici olan ne? Eğer reklam patlamasıyla ilgiliyse, bunda muhteşem bir şey olmalı, değil mi?
Başlangıç olarak, 50'lerin reklamlarını diğerlerinden ayıran şey, aşağıdakilere ayrılan estetiktir:
- Cesur ve canlı renkler
- Çizgi roman tarzında çizimler
- İlginç ve göz alıcı tipografi
- Abartılı ve/veya idealize edilmiş sahneler
- Dramatik çizimler
Ancak, göründüğü kadar basit değil. Mutluluğu göstermek otomatik bir bağlantı oluşturmaz. Peki, bu eylemleri gerçekleştirmek için cevaplamamız gereken sorular nelerdir? Düşünceniz için onları burada bırakıyoruz:
- Dünyanın yaşam tarzı nedir?
- Müşterilerim ne olacak?
- Sattığım şeyi alır mısın? Peki niye?
- Tüketicilerime ürünümü vererek hayatlarının hangi bölümünü iyileştiriyorum?
- Benim ürünüm sayesinde hayatı daha iyi olan birinin hikayesi nasıl olurdu?
50'lerin pazarlamasının reklamcılıkta bir devrim yarattığını, bugüne kadar varlığını sürdüren bir devrim olduğunu inkâr edemeyiz. Modern reklamların pek ortak noktası yok gibi görünse de 50'li yılların öğelerini kullanan yeni bir örnek. Hangilerini buluyorsun?
Geriye dönüp bakıldığında, bu reklam türü mutlaka yeni olduğu için değil, kullandığı unsurların evrensel ve karizmatik olduğu için yeniliğin kapılarını açmıştır.