Reklamda Retro Etkisi

Reklamda Retro Etkisi

Reklamda Retro Etkisi

Reklamcılığın altın çağı denilince akla 50'li ve 60'lı yılların reklamları gelir; Çoğunlukla elle boyanmış ve benzersiz bir aile dokunuşuna sahip olan bu posterler, pop dünyasında birer sanat eseri haline geldi. II. Dünya Savaşı'ndan sonra insanlar hayatlarına geri dönmek zorunda kaldılar ve bu da reklamları tersine çevirmek anlamına geliyordu: daha mutlu yüzler, daha fazla özgürlük ve bir zafer duygusu.

Şaka gibi görünse de 50'lerin Pazarlaması 21. yüzyılın stratejisi haline geldi.

Anlaması basit: 50'lerin pazarlaması, lüksle dolu istikrarlı bir yaşam tarzı sattı. Özellikle yüzyılın oldukça kaotik bir başlangıcından sonra, sürekli bir toplu barış arayışıdır. Kulağa hoş geliyor ve bu nedenle, bu özel tasarımın 2022'deki "kurtuluşunu" analiz ettik.

Bu kadar çekici olan ne? Eğer reklam patlamasıyla ilgiliyse, bunda muhteşem bir şey olmalı, değil mi?

Başlangıç ​​olarak, 50'lerin reklamlarını diğerlerinden ayıran şey, aşağıdakilere ayrılan estetiktir:

  • Cesur ve canlı renkler
  • Çizgi roman tarzında çizimler
  • İlginç ve göz alıcı tipografi
  • Abartılı ve/veya idealize edilmiş sahneler
  • Dramatik çizimler
Her şey bir çizgi romandan fırlamış gibi görünen ve sadece birkaç yüz ifadesi ve parlak renklerle bir hikâye anlatan konsept sanatla ilgili. Aynı zamanda bu karakterler size söz konusu hikâyenin kahramanı olduğunuz hissini veriyor; bir tüketicinin markayla ilişki kurması için mükemmel anahtar. Gerçeklik yakalanır ve pozitif değerler eklenir, böylece halk bir ürünün tatmin sağladığı fikrini satın alabilir.

Ancak, göründüğü kadar basit değil. Mutluluğu göstermek otomatik bir bağlantı oluşturmaz. Peki, bu eylemleri gerçekleştirmek için cevaplamamız gereken sorular nelerdir? Düşünceniz için onları burada bırakıyoruz:

  • Dünyanın yaşam tarzı nedir?
  • Müşterilerim ne olacak?
  • Sattığım şeyi alır mısın? Peki niye?
  • Tüketicilerime ürünümü vererek hayatlarının hangi bölümünü iyileştiriyorum?
  • Benim ürünüm sayesinde hayatı daha iyi olan birinin hikayesi nasıl olurdu?
Sorular sorulduğunda ve çözüldüğünde, “iyi bir yaşam” sunma isteği söz konusu olduğunda daha fazla netlik elde edeceksiniz. Bir kavramın idealleştirilmesinin ve onu bir karikatürün kahramanı olarak koymanın bir ürüne güven oluşturmamıza çok yardımcı olduğunu hatırlayalım.

50'lerin pazarlamasının reklamcılıkta bir devrim yarattığını, bugüne kadar varlığını sürdüren bir devrim olduğunu inkâr edemeyiz. Modern reklamların pek ortak noktası yok gibi görünse de 50'li yılların öğelerini kullanan yeni bir örnek. Hangilerini buluyorsun?

Geriye dönüp bakıldığında, bu reklam türü mutlaka yeni olduğu için değil, kullandığı unsurların evrensel ve karizmatik olduğu için yeniliğin kapılarını açmıştır.

Paylaş: