Podcast'ler ve Reklamcılık
Araştırmaya göre, podcast reklamcılığına yapılan harcama geçen yıl %20'nin üzerinde arttı.
Her dönemin içerik anlamında kendine göre devamlı değişen talepleri var. Örneğin bir dönem blog siteleri epey revaçta olduğunu hatırlıyoruz. Günümüzde ise herkesin bildiği üzere video içerikler epey talep görüyor. Hatta bazı içeriklerin izlenme sayılarından konuşurken, yüz milyonlardan bahsedilir duruma gelindi. Ancak son yıllarda ülkemizde de yükselişte olan bir içerik türü daha var "PODCAST"
Podcast'lerin izleyicileri yüksek düzeyde etkileşime sahiptir ve bu da şirketlerin podcast alanında genel marka mesajlarını ve bağlamsal reklamcılığı tanıtmasına olanak tanır. Anketlere göre, düzenli olarak podcast dinleyen tüm tüketicilerin yaklaşık %80'i reklamları duymaktan çekinmiyor ve yarısından fazlası bir reklamı duyduktan sonra satın almayı düşünüyor. Genel olarak, bir marka ne zaman tanıtım kampanyalarına podcast reklamcılığı eklemeyi planlasa, hedef kitlesi ne kadar niş olursa olsun hedef kitlesine ulaşacağını bilir. Bunun nedeni, kitlenin ölçeği ve podcast' lerin tüketicileri hedeflemedeki verimliliğidir.
GÜVEN
Ankete katılan podcast dinleyicilerinin %40'ından fazlası, duydukları ürünleri veya hizmetleri en sevdikleri programlarda kullanma eğiliminde olduklarından, podcast sunucuları genellikle dinleyicileri üzerinde çok fazla etkiye sahiptir. Bugünlerde podcast'lerdeki en popüler reklam biçimleri ya canlı okumalar ya da "hazır" reklamlardır. Ancak, podcast reklam kampanyalarına yatırım yaparken doğru sunucuları ve şovları seçmek önemlidir. Üçüncü taraf onayları, bir şirketin incelemeleri ve derecelendirmeleri üzerinde büyük bir etkiye sahiptir ve bu da onları hem şirketler hem de tüketicileri için çok değerli kılar. Podcast'leri dinleyen izleyiciler, dinledikleri sunuculara günlük veya haftalık olarak çok fazla güvenme eğilimindedir.
HEDEF KİTLEYE ETKİSİ
Podcast' leri düzenli olarak dinleyen tüm tüketicilerin yaklaşık yarısı, podcast'lerde duydukları reklamlara diğer kanallardaki reklamlara kıyasla çok daha fazla dikkat ettiklerini bildirmiştir. Bu nedenle podcast reklamları, TV ve sosyal medya da dahil olmak üzere diğer tüm kanallara kıyasla en yüksek izleyici hatırlama oranlarına sahiptir. İzleyici reklam hatırlana bilirliğindeki bu artış, podcast reklam kampanyalarına yatırım yapan birçok şirket için kolayca daha fazla dönüşüme dönüşebilir.