Pazarlamada "influencer" Desteği

Pazarlamada "influencer" Desteği

Pazarlamada "influencer" Desteği

Son zamanlarda influencer marketing (etkileyici pazarlama)kelimesi markaların dilinden düşmüyor ve genellikle şirketlerin promosyon kampanyalarını iyileştirmelerinin kolay bir yolu olarak algılanıyor. Ancak, durum pek de öyle değil. Tüm etkileyici kampanyalar, önceden araştırma ve topluluk oluşturmanın yanı sıra şirketlerin birlikte çalışabileceği doğru influencer'ın kim olduğunu bulmayı gerektirir.

Hedef kitleleriyle özgün bir şekilde bağlantı kurmak isteyen işletmeler, bu bağlantıları daha kolay hale getirmeye yardımcı olmak için tanıtım kampanyalarında influencer'lar la çalışabilir. Bununla birlikte, bir influencer kampanyası geliştirirken, işletmelerin belirli temel unsurlarla kampanya özetlerini de oluşturmaları önemlidir.

Pazarlamada "influencer" desteği

ARAŞTIRMA
Bir influencer kampanyası geliştirirken ilk adım, önce doğru kişileri bulmaktır. Buda, şirket veya ajansların influencerların platformları nasıl kullandıklarını bulmaları gerektiğine ve aktif olarak araştırma yapmaları anlamına gelir.

Şirketlerin her kanalda tek bir kampanya kullanabilecekleri zaman çoktan geride kaldı. Bu günlerde Instagram, Twitter ve TikTok'un tümü farklı şekillerde kullanılıyor. Bununla da kalmayıp şirketler, belirli influencerları takip eden kişilerin şirketin kendi hedef kitlesine uygun olup olmadığını da araştırmalıdır. Bu şekilde şirketler, takipçiler bir markaya çok aşina olmasalar bile, influencerların hedef kitlesini işe başarılı bir şekilde entegre edebilir.

İÇERİK
Bir şirket, hangi influencerlar’ın şirketin kendi hedef kitlesiyle uyumlu ve doğru hedef kitleye sahip olduğunu bulduktan sonra, influencer’ın bu kitleyle nasıl bağlantı kurduğunu anlaması gerekir. Çoğu zaman içerik her şeyden önemlidir çünkü. Sosyal medya trendlerinin sürekli değiştiği ve geliştiği gerçeği de dahil olmak üzere birçok konuda algılarımızın açık olması gerekir.

Bazen trendler birkaç saat içinde değişebilir; bu da meşgul bir kitlenin avantajlarından yararlanmak isteyen hiç kimsenin çoğunluğa çok geç kalmaması gerektiği anlamına gelir. Bu durumda firmaların tam zamanında içerik ve fikir üretmesi, trendleri yakalamak adına bazı riskler alarak anında içerikler geliştirecek uzmanlar, influencerlar bulması gerektiği anlamına gelir.

YARATICILIK
Influencer ve kampanya içerik türü belirlendikten sonra, yaratıcı içerik geliştirmeye başlanır. Ancak günün sonunda içerik, Influencer’ın kimliği kadar markanın kimliğine de uygun olmalıdır. Son olarak, belirli içerik türlerini görmeyi bekleyen sadık takipçileriniz olduğunu ve çok sık içerik değiştirmenin izleyiciye samimiyetsiz görünebileceğini hatırlamak önemlidir.

Bu arada, tam bir Türkçe karşılığı bulunmamakla birlikte "influencer", “Sahip oldukları sosyal medya ve dijital kanallar aracılığıyla herhangi bir ürün ya da servis hakkındaki yaşadıklarını, deneyimlerini takipçilerle paylaşarak tanıtım ve pazarlama aktiviteleri yapan, belirli bir topluluğu etkileme ve yönlendirme gücüne sahip kişi, kişiler ve gruplar.” şeklinde tanımlanıyor.

Paylaş: